סדרת מהדקי פס רכבת כוללת שני סוגים מרכזיים:
מהדק פס בודד (CR) – מתאפיין בפרופיל צר המותאם להצמדה לראש פס יחיד. מצויד בידית־קפיץ ללכידה ונעילה אוטומטית של הפס, ומספק אחיזה יציבה ובטוחה.
מהדקים רב־פסיים (MR, MRC) – מבוססים על מנגנון פטיפון (scissor clamp) המתחבר לצרורות של מספר פסי רכבת. כוללים לסת מסתובבת ולוח לחיצה מצופה גומי להגנה על ראש המסילה. בדגמי MRC ניתן להחליף מודולים (comb sections) כדי להתאים לפרופילים שונים, ויש אפשרות למנגנון נעילה ופתיחה אוטומטיים.
יישומים עיקריים
- העמסה ופריקת פסי רכבת באתרי בנייה, מוסכים ומרכזי תחזוקה
- העברה, סידור והנחת פסי רכבת לפרויקטי מסילה ושיפוץ
- עבודה בשילוב עם קורות פיזור עומסים או תלייה ישירה לטיפול בפסי רכבת ארוכים
מאפייני בטיחות ותפעול
- נעילת בטיחות אוטומטית באמצעות מנגנון קפיץ וידית, שמבטיח שהלסת תישאר סגורה גם ללא עומס
- לוח לחיצה מצופה גומי בדגמי MR/MRC, למניעת סימונים ושריטות בראש הפסים
- הנחיות מרווח מרכזים: 50–60% לאורך הפס בדגמי MR; בדגמי MRC ניתן להוסיף מודולים לפי אורך הפס ו–WLL המומלץ
- שימוש בזוגות או שלשות מהדקים בהתאם לאורך הפס ובמשקל העבודה המרבי
עיצוב ותחזוקה
- גוף ולסתות מפלדה מחוזקת לעמידות בתנאי עבודה קשים
- ידידותי לתחזוקה – נגישות נוחה להחלפת לסתות ומודולים על-ידי טכנאי מוסמך
- אפשרות להזמנה עם שרשרת קצרה ועין הרמה סטנדרטית או התאמות מיוחדות של טבעות וו וחיבורים